خانه » گوناگون » نمایشگر های آیفون دقیق نیستند!

نمایشگر های آیفون دقیق نیستند!

نمایشگر های آیفون دقیق نیستند!Reviewed by رامتین اردشیری فر on Oct 26Rating: 5.0

iPhone 5c screen

نمایشگر های آیفون از نظر پاسخگویی بهترین نمایشگر ها را دارند.اما از نظر دقت نمایشگر چگونه است؟مؤسسه تحقیقاتی OptoFidelity جواب این سوال را منفی می داند.

طبق آزمایش‌های جدید مشخص شده با وجود سرعت بالا این صفحه‌نمایش دقت پایین‌تری از گلکسی اس ۳ که دارای عمری ۱۸ ماهه است،دارد.

مشخص شده که نمایشگر آیفون 5s و 5c هر دو در کمترین زمان به انگشت ما پاسخگویی می کنند، اما در دقت دنبال کردن آن ضعیف ظاهر می شوند و حتی از دستگاهی نیز عقب تر هستند.

روبات آزمایش کننده

این آزمایش توسط یک انگشت رباتیک با دقت بسیار بالا برای لمس دقیق مختصات مختلف صفحه‌نمایش انجام گرفته و به تحلیل گر این امکان را می دهد تا  میزان دقت نمایشگر را به وسیله اطلاعاتی که توسط روبات به کامپیوتر منتقل می شود، اندازه گیری نماید و آن را با دیگر دستگاه ها مورد مقایسه قرار دهد.

OptoFidelity در گزارش خود گفته است:

با توجه به اینکه دقت لمس در صفحه ی نمایش گلکسی S3 بسیار بیشتر از آیفون 5S و 5C است، در نتیجه خطاهای حاصل از تایپ در گلکسی S3 بسیار کمتر از پرچمداران اپل خواهد بود و کلید‌هایی که در گوشه‌های صفحه‌ی نمایش قرار گرفته‌اند، در زمان تایپ، مشکلات کمتری را ایجاد خواهند کرد.

گلکسی اس ۳ سامسونگ در این آزمایش ها نشان داد که عملکرد بسیار دقیقی در تمام محیط نمایشگر، به جز کناره های نمایشگر دارد.در حالی  که نمایشگر هر دو آیفون جدید، تنها در محیطی کوچک از صفحه دقت لازم را دارند.

در نقاط سبز رنگ میزان خطا کمتر از یک میلیمتر است و در دایره های قرمز نیز خطا بیش از ۱ میلیمتر

در نقاط سبز رنگ میزان خطا کمتر از یک میلیمتر است و در دایره های قرمز نیز خطا بیش از ۱ میلیمتر

شاید گمان کنید که ۱ میلیمتر عدد مهمی نیست، اما بسیار تاثیر گذار است.
خطا های نمایشگر آیفون

در آیفون، دکمه های Q , O و P خطای بیشتری نسبت به سایر حروف دارند.

نمایشگر S3 دقت بیشتری دارد(نقاط سبز)

نمایشگر S3 دقت بیشتری دارد(نقاط سبز)

اگر نقاط سبز و قرمز را بر روی کیبورد ها قرار دهیم، دو تصویر بالا به وجود می آید.

OptoFidelity علاوه بر آزمایش صفحه لمسی، سرعت اجرای اپلیکیشن‌های مختلف شامل اپلیکیشن دوربین و همچنین وب گردی را نیز در این سه تلفن مورد آزمایش قرار داده که در این زمینه‌های آیفون‌ها بسیار سریع‌تر از گلکسی اس 3 عمل کرده‌اند.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*