خانه » گوناگون » برخی از سهام داران مایکروسافت خواهان رفتن بیل گیتس هستند

برخی از سهام داران مایکروسافت خواهان رفتن بیل گیتس هستند

برخی از سهام داران مایکروسافت خواهان رفتن بیل گیتس هستندReviewed by بیل گیتس on Oct 2Rating: 5.0
BILL GATES

BILL GATES

از بین ۲۰ سهامدار بزرگ مایکروسافت، ۳ عضو می خواهند که بیل گیتس از مقام ریاست هیئت مدیره مایکروسافت کنار برود.زیرا بیل گیتس را مانعی برای تحقق ایده‌ها و خلاقیت کارکنان مایکروسافت عنوان می‌کنند. سه‌تن از دوازده سهامدار بزرگ مایکروسافت، خواستار انتخاب فرد دیگری به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره به‌جای بیل گیتس هستند.

از نظر این افراد، وی یکی از عوامل اصلی برای عدم پیشرفت شرکت و موفقیت مایکروسافت در بازارهای جدیدی است که رقبا حداکثر استفاده را از آن‌ها می‌کنند. این افراد همچنین وجود بیل گیتس را مانعی برای انجام تغییرات از سوی مدیرعامل جدید در مایکروسافت اعلام می‌کنند.

مایکروسافت تلاش فراوانی را برای کسب سهمی در بازار گوشی‌های همراه داشته و هم‌اکنون پس از iOS و اندروید، سومین پلتفرم محبوب بازار در حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند است. این کمپانی پس از سال‌ها فعالیت موفق به کسب 4 درصد از بازار شده و تلاش بی‌وقفه‌ای را برای توسعه‌ی این پلتفرم انجام می‌دهد.

از بین ۳ عضوی که خواستار کنار رفتن او هستند، احتمالا یکی  ValueAct است که بعد از تلاش فراوان موفق به کسب صندلی در هیئت مدیره شد و از آن زمان، درخواست کننده تغییرات جدی است.

 این سهامدار، در حدود 0.8 درصد ار سهام مایکروسافت را در اختیار دارد که سال گذشته آن را با مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرده است. اما در نقطه‌ی مقابل، گیتس و بالمر چیزی در حدود 8.5 درصد از سهام مایکروسافت را در اختیار دارند که موضع قوی‌تری را برای آن‌ها رقم می‌زند. بنابراین با وجود فشار سایرین، بیل گیتس تنها در صورتی خواهد رفت که خودش بخواهد

یک نظر

  1. تشکر از خبرتون .

    جالب بود .

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*