خانه » فناوری » کنترل از راه دور برای سگ‌ها

کنترل از راه دور برای سگ‌ها

کنترل از راه دور برای سگ‌هاReviewed by رامتین اردشیری فر on Sep 24Rating: 5.0

sag[640x480]

چیزی که سگ ها نمی‌توانند در تمام موقعیت ها انجام دهند، اطاعت از دستورات مربی خود می باشد. به همین دلیل، دانشمندان دانشگاه آبرُن آلاباما، یک کنترل از راه دور را برای هدایت سگ‌ها ایجاد کرده اند.

جف میلر و دیوید بولی، مهندسان مکانیک دانشگاه اوبرن آلاباما نوعی سیستم کنترل از راه دور برای سگ‌های آموزش دیده طراحی کرده‌اند.

سگ ها می‌توانند انسان ها را نجات دهند، مواد مخدر و منفجره را بو بکشند یا مجرمان را تعقیب کنند. اما آنها همه این کارها را فقط وقتی انجام می‌دهند که دستور مربی یا صاحبشان را بشنوند و در بسیاری از موارد این امکان وجود ندارد. بنابراین محققان دست به کار شده و برای سگ‌های آموزش‌دیده دستگاه کنترل از راه دور ساخته‌اند.

remotecontroldogs [640x480]

این دستگاه که از ریزتراشه، یک رادیوی بی‌سیم، گیرنده GPS ساخته شده که در یک کوله‌پشتی به پشت سگ بسته می‌شوند. قسمت دیگر دستگاه بخشی است که دستورات را به صورت لرزشی و صوتی به سگ منتقل می‌کند. بنابراین کافی است تا از این پس سگ‌ها را برای پاسخ دادن به این پیام‌ها صوتی و لرزشی تربیت کنیم تا همیشه بتوان آنها را در بهترین شرایط هدایت کرد. در آزمایش‌های انجام شده سگ‌ها حدود 87 درصد از دستورات صوتی و لرزشی را با موفقیت اجرا کردند.

 

این سیستم به طور خودکار عمل کرده و سگ‌ها را مابین ایستگاه های GPS از قبل تعیین شده، هدایت می‌کند . این سیستم برای استفاده در مواقعی در نظر گرفته شده که مربی یک سگ نمی‌تواند به صورت فیزیکی این حیوان را همراهی کند و یا در مکان هایی که به خاطر سروصداهای زیاد، سگ قادر به شنیدن دستورات کلامی مربی خود نمی باشد.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*