خانه » فناوری » مایکروسافت نوکیا را به قیمت 7.2 میلیارد دلار خرید

مایکروسافت نوکیا را به قیمت 7.2 میلیارد دلار خرید

مایکروسافت نوکیا را به قیمت 7.2 میلیارد دلار خریدReviewed by رامتین on Sep 3Rating: 5.0مایکروسافت نوکیا را به قیمت 7.2 میلیارد دلار خریدمدتی بود که شایعه خرید نوکیا توسط مایکروسافت به گوش می رسید که بالاخره این اتفاق افتاد.مقامات ردموند رسماً اعلام کردند که کسب و کار ابزارها و خدمات نوکیا را با مبلغی بیش از ۷ میلیارد دلار و به صورت نقد ابتیاع می کنند.

6674570263_4914db8807_z [800x600]

مدتی بود که شایعه خرید نوکیا توسط مایکروسافت به گوش می رسید که بالاخره این اتفاق افتاد.مقامات ردموند رسماً اعلام کردند که کسب و کار ابزارها و خدمات نوکیا را با مبلغی بیش از ۷ میلیارد دلار و به صورت نقد ابتیاع می کنند.مایکروسافت مبلغ 3.79 میلیارد یورو معادل 4.99 میلیارد دلار را برای تجارت بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا و مبلغ 2.18 میلیارد یورو را بابت اختراع‌های ثبت شده این شرکت، پرداخت می‌کند.

واضح است که مبلغی که مایکروسافت برای خرید نوکیا کنار گذاشته است، بسیار کمتر از مبلغی است که این شرکت برای خرید سرویس اسکایپ خرج نمود.

این خبر خوبی برای ویندوز فون هم خواهد بود و به نوکیا امکان می دهد دستگاه هایی بی رقیب و با پشتیبانی غنی تر مایکروسافت تولید کند. همچنین خبر خوبی ست برای کسانی که عقد این دو را ازلی و غیر قابل اجتناب می دانستند.

مایکروسافت امیدوار است تا با تصاحب نوکیا، توسعه ویندوز فون با سرعت بیشتری انجام شود و جایگاه این سیستم عامل در بازار تقویت گردد. بالمر در این باره گفت:

این یک گام برجسته به سوی آینده است، یک توافق برد-برد برای کارمندان، سرمایه گذارن و البته مصرف کنندگان هر دو کمپانی. این اقدام ما باعث شکل گیری یک تیم بزرگ و افزایش ارزش سهام مایکروسافت و سود شرکت در زمینه تلفن‌ها خواهد شد. ما همچنین فرصت‌های بیشتری را برای مایکروسافت و شرکای آن در کل مجموعه ابزارها و سرویس‌ها تجربه خواهیم کرد.

براساس بیانیه مطبوعاتی مایکروسافت، 32 هزار کارمند نوکیا در سرتاسر مایکروسافت پخش خواهند شد. حتی 4700 کارمند فلاندی و 18300 کارمندی که مستقیما در زمینه تولید محصولات نوکیا فعالیت می‌‎کنند نیز به مایکروسافت منتقل خواهند شد.

ممکن است مدیر بخش موبایل مایکروسافت به سمت مدیریت عامل نوکیا منتسب شود.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*