خانه » فناوری » انتقال اطلاعات به ماه با سرعت 622 مگابایت در ثانیه

انتقال اطلاعات به ماه با سرعت 622 مگابایت در ثانیه

انتقال اطلاعات به ماه با سرعت 622 مگابایت در ثانیهReviewed by رامتین اردشیری فر on Oct 25Rating: 4.5
  LLCD -NASA
لیزر یک فناوری فوق‌العاده کاربردی است زیرا ناسا یک رکورد جدید برای سرعت انتقال اطلاعات بین زمین و ماه با اسفاده از لیزر دست آورده است. ناسا موفق به انتقال اطلاعات با سرعت ۶۲۲ مگابیت در ثانیه بین زمین و ماه شده است.
ناسا برای رسیدن به چنین سرعتی به جای استفاده از امواج رادیویی سراغ استفاده از لیزر رفته است. به دلیل این که ظرفیت بالاتر لیزر می‌تواند دریافت و ارسال تصاویر باکیفیت و سه‌بعدی را در مأموریت‌های بعدی امکا‌ن‌پذیر نماید. پرتوهای پالسی لیزر از آزمایشگاه شن‌های سفید در نیو‌مکزیکو و با موفقیت به سوی اتمسفر ماه، در فاصله ۳۸۵‌هزار کیلومتری از زمین گسیل شده‌اند.
ناسا پیش از این می‌توانست اطلاعات را با سرعت ۲۰ مگابیت با امواج رادیویی به سوی فضاپیمای اکتشافی LADEE  که جو ماه را بررسی می‌کند،بفرستد.همین طور در ابتدای سال میلادی جاری،با استفاده از لیزر، عکس دیجیتالی‌مونالیزا را با سرعت ۳۰۰ بیت در ثانیه به ماه‌ مخابره کرده بود.

LLCD-LOGO [320x200]

دان کورن‌ول، مدیر LLCD در مرکز پرواز گودارد ناسا در گرین‌بلت می‌گوید:

هدف از LLCD، اعتبارسنجی و حصول اطمینان از اجرای بدون نقص تکنولوژی ارتباطات لیزری است؛ به طوری که بتوان از این فناوری در مأموریت‌های بعدی بهره جست.

ناسا می گوید این یک دوره جدید برای انتقال اطلاعات در فضا به حساب می آید. تا به حال به طور عمده از امواج رادیویی برای این کار استفاده می شد که سرعت بسیار کمی دارند اما روش جدید همه چیز را صدها بار سریع تر خواهد کرد.
البته این روش فعلا به صورت آزمایشی اجرا شده تا امکان انجام عملی آن اثبات شود.
بروزرسانی در تاریخ 93/3/11: پژوهشگران MIT موفق به رساندن اینترنت به سطح ماه (تبادل اطلاعات) با فناوری لیزر با سرعتی معادل 19.44 مگابیت برثانیه از زمین شدند.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*