در سال ۲۰۱۴ ما بارها در اینترنت جستجو نمودیم. اما به راستی، این جستجوها دربارهی ما چه میگویند؟ گوگل امسال هم پرجستجو ترین عبارات را منتشر نمود.
در لیست زیر میتوانید به ترتیب پر جستجو ترین کلمات در سال 2014 را مشاهده نمایید:
شماره یک: رابین ویلیامز
رابین ویلیامز میراث بزرگی در فیلمها، کمدی و مهربانی از خود برجای گذاشت. جستجوها برای به یادماندنیترین شخصیت او، خانم داوتفایر در بالای لیست قرار گرفتند. او اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم ویل هانتینگ خوب دریافت کرد، در برابر بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ سرباز ارتش ایالات متحده استندآپ کمدی اجرا کرد و میلیونها دلار برای خیریه جمعآوری نمود.
شماره دو:جام جهانی
تا هنگامی که آلمان 5-0 جلو بود، جستجو برای عبارت “بزرگترین پیروزی جام جهانی” در کشور آلمان سر به فلک کشید.
شماره سه: ابولا
در اکتبر جستجو برای “ابولا” ۷۶ برابر در ماه مارس بود. زمانی که اولین گزارش از بیماری ابولا در مارس سال ۲۰۱۴ داده شد، سریعا تبدیل به پنجمین نقطه اوج جستجو شد.
شماره چهار: هواپیمایی مالزی
بیش از ۲۰۰ میلیون نفر سعی کردند درک بهتری از سانحه پرواز MH370 هواپیمایی مالزی داشته باشند. بوئینگ 777 با شماره پرواز MH370 با ۲۳۹ مسافر از کوالالامپور در هفتم ماه مارس به پرواز درآمد. پنج ساعت پس از آغاز پرواز، ارتباط آن با مرکز قطع شد و هواپیما به عنوان «گمشده» گزارش شد. جالب است بدانید جستجوی عبارت « ام اچ ۳۷۰ پیدا شد» ۱۴ برابر بیش از « ام اچ ۳۷۰ گم شد» بود.
شماره پنج:چالش سطل آب یخ بیماران ALS
چالش سطل آب یخ بیماران ALS زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد، و ما در سال 2014 بیش از کل دهه در مورد این بیماری جستجو نمودیم.پس از استقبال تعداد بیشماری افراد مشهور از این چالش، آگاهی همگانی پیرامون «ای ال اس» افزایش یافت.
پنج رتبهی بعدی لیست نیز به ترتیب مربوط به فلپی برد، کونچیتا وورست، داعش، فیلم انیمیشنی Frozen و المپیک سوشی است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت گوگل مراجعه کنید.
با بررسی آمارهای منتشر شده در سالهای اخیر، فلپی برد اولین اپلیکیشنی است که موفق شده به لیست ده واژهی جستجو شده راه یابد.گوگل اعلام کرده که بازیهایی چون ۲۰۴۸ و فلپیبرد پروژههای انفرادی هستند که موفقیتی فراتر از بازی “سرنوشت (Destiny)” ، گرانترین بازی تاریخ، را از آن خود کردهاند. در واقع Flappy Bird تنها در سه روز در یک آخر هفته توسط یک نفر ساخته شد و میزان جستجو برای آن دو برابر بازی سرنوشت بود.در ماه فوریه زمانی که سازنده بازی فلپی برد به علت احساس گناه درباره طبیعت اعتیادآور بازی آن را فروشگاههای اپلیکیشن حذف کرد، محبوبیت آن اوج گرفت.
شرکتهای بزرگ فناوری هم اقدام به ساخت ویدیوهایی با موضوع سال نو میلادی و سال ۲۰۱۴ ساخته اند. در زیر میتوانید تبلیغی را که سامسونگ با ۷۴ دستگاه خانواده گلکسی ساخته است را ببینید:
و پشت صحنهی این تبلیغ که پروسهی بسیار پیچیدهای داشته است:
همچنین سال ۲۰۱۴ از نگاه فیسبوک: