خانه » گوناگون » نام نویسی دویست هزار نفر برای سفر بدون بازگشت به سوی مریخ

نام نویسی دویست هزار نفر برای سفر بدون بازگشت به سوی مریخ

نام نویسی دویست هزار نفر برای سفر بدون بازگشت به سوی مریخReviewed by رامتین on Sep 10Rating: 4.5نام نویسی دویست هزار نفر برای سفر بدون بازگشت به سوی مریخ5 ماه پس از آنکه یک کمپانی خصوصی فضایی در هلند اعلام کرد که برای سفر یک-طرفه به مریخ ثبت نام می‌کند، 202,586 نفر از 140 کشور مختلف جهان برای این سفر نام نویسی کردند.

marssettlement

5 ماه پس از آنکه یک کمپانی خصوصی فضایی در هلند اعلام کرد که برای سفر یک-طرفه به مریخ ثبت نام می‌کند، 202,586 نفر از 140 کشور مختلف جهان برای این سفر نام نویسی کردند.

داوطلبان حضور در  Mars Colony pioneer تا 31 آگوست (نهم شهریور) فرصت داشتند  با ارسال ویدئوی یک دقیقه ای ضمن تشریح انگیزه خود، در پروژه سفر بی بازگشت به مریخ ثبت نام کنند. بهره هوشی مناسب، سلامت کامل جسمی- روحی و حداقل سن 18 سال از جمله شروط اصلی برای ثبت نام اولیه در این طرح عنوان شده است.

چهار نفر از بین این افراد در 31 آگوست انتخاب شدند و حالا کمیته انتخابی این ماموریت، در حال بررسی دیگر متقاضیان برای سفر به مریخ است.

روش کار به این شکل بوده که افراد مختلف از مناطق گوناگون دنیا، علاوه بر پر کردن یک فرم مخصوص، ویدویی از خود تهیه نموده و در آن صحبت‌های خود را برای قانع نمودن کمیته انتخابی بیان می‌کنند تا آنها را متقاعد به انتخاب‌شان نمایند. یک برنامه تلویزیونی قرار است، مرحله آخر انتخاب افراد را بصورت زنده پخش کند.

فاصله زمین تا مریخ 64 میلیون کیلومتر است و طی کردن این مسیر با توجه به وضعیت مداری بین شش تا هشت ماه (بیش از 200 روز) بطول می انجامد؛ در سپتامبر 2022 یک گروه  راهی سیاره سرخ شده و هفت ماه بعد (آوریل 2023) بر سطح مریخ فرود می آیند.

برای اقامت مادام العمر ساکنان مریخ، کپسول هایی شامل دو واحد اقامتی، دو واحد تأمین آب و اکسیژن و دو واحد تأمین تجهیزات ساخته می شوند؛ وظیفه انتقال و ساخت این کلونی ها بر عهده دو مریخ نوردی است که پیش از فضانوردان راهی سیاره سرخ شده اند.

SpaceX قرار است در نهایت بین 24 تا 40 نفر را انتخاب نموده و آنها را برای مدت 7 سال بر روی زمین آموزش داده.

افرادی که در فهرست نهایی ساکنان آینده مریخ قرار می گیرند، اطمینان دارند که هرگز به زمین بازنخواهند گشت؛ در این شرایط مریخ به سکونتگاه مادام العمر و محل زندگی، کار و مرگ آنها مبدل می شود.

گرانش مریخ که تنها 38 درصد گرانش زمین است، چالش دیگری است که احتمالا باعث تغییرات فیزیولوژیکی بدن از جمله کاهش تراکم استخوانی، ضعف عضلانی و مشکلات گردش خون می شود.البته شبانه‌روز  شباهت زیادی با زمین دارد و هر روز در این سیاره 24 ساعت و 39 دقیقه و 35 ثانیه است.
همین طور بیماری ها و مشکلات حاد پزشکی  در مریخ قابل درمان نیستند؛ همچنین اگر لباس مخصوص فضانوردان در محیط خارج از کپسول ها صدمه ببیند، احتمال مرگ فرد وجود دارد.

۲ نظر

  1. سلام. بخشید مهلت ثبت نام به این سفر تمام شده است؟من میخوام ثبت نام کنم

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*