خانه » گوناگون » مسافران می‌توانند در زمان برخاستن و فرود هواپیما از گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنند

مسافران می‌توانند در زمان برخاستن و فرود هواپیما از گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنند

مسافران می‌توانند در زمان برخاستن و فرود هواپیما از گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنندReviewed by تازه های تکنولوژی on Sep 27Rating: 5.0

airplane

سازمان هوانوردی ایالات متحده آمریکا  مجوز استفاده مسافران از گوشی‌های هوشمند و تبلت را در زمان‌های برخواستن و فرود آمدن هواپیما را صادر کرد. این خبر باعث خوشحالی بسیاری از مسافرانی  شد که مجبور بودند دستگاه‌های الکترونیکی خود را هنگام پرواز به اجبار خاموش کنند.

البته مواردی همچون برقراری تماس‌های صوتی و تصویری و همچنین استفاده از شبکه‎های بی‌سیم در این مواقع هنوز هم ممنوع است. اما دیگر مجبور نیستید هنگامی که مشغول تماشای فیلم و یا بازی کردن می‌باشید، دستگاه خود را خاموش کنید.

البته سازمان هوانوردی آمریکا در اتخاذ این تصمیم تنها نبوده، زیرا کمپانی آمازون از چندین سال پیش مشغول رایزنی با اعضای این سازمان برای کسب مجوز فوق بوده است.

«درو هردنر» از کمپانی آمازون می‌گوید:

ما سال‌های متمادی برای کسب این نتیجه، با سازمان هوانوردی فدرال مبارزه کرده‌ایم. چندین و چند آزمایش گوناگون با تبلت‌های کیندل فایر آمازون هنگامی که در هواپیما جاسازی شده بودند انجام دادیم تا توانستیم اعضای این سازمان را قانع کنیم که استفاده از این قبیل دستگاه‌های الکترونیکی تاثیری  بر روند برخاستن و فرود آمدن هواپیما ندارند.

این دستور قرار است در یک بازه زمانی دراز مدت به تک‌تک این شرکت‌ها ابلاغ شود که در این صورت احتمالا چند ماه دیگر شاهد استفاده گسترده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه در زمان برخواستن و فرود هواپیماها خواهیم بود.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*