طبق گزارش سالانه بهترین برندهای جهانی، اپل اکنون توانسته عنوان ارزشمندترین نشان تجاری (برند) ۲۰۱۳ را از چنگ کوکاکولا در آورد و به رقابت ۱۳ ساله آن پایان دهد.
این گزارش که توسط اینتربرند منتشر شده، نشان میدهد که کوکالا به رتبه سوم و اپل به رتبه اول جدول بهترین برندها تغییر وضعیت دادهاند.
اینتربرند زیر نظر گروه Omnicom از سال 2000 در زمینه رتبه بندی برندهای مطرح دنیا فعالیت میکند.
امسال اپل از جایگاه دوم به اول ارتقا یافته و گوگل هم با پشت سر گذاردن کوکاکولا و آی بی ام، توانسته جایگاه دوم را از آن خود کند. طبق این گزارش، ارزش برند اپل اکنون ۹۸.۳ میلیارد دلار برآورد می شود که ۲۸ درصد نسبت به ۲۰۱۲ رشد داشته است. برند گوگل هم ۹۳.۳ میلیارد دلار قیمت گذاری شده است که نشانگر رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.
اپل سال گذشته در رتبه دوم و در سال 2011 در رتبه هشتم جای داشت.
نکته جالب توجه در این لیست، وجود 6 شرکت فعال در حوزه فناوری در لیست 10 برند با ارزش دنیا است.