خانه » گوناگون » اندروید 4.4 کیت کت رونمایی شد

اندروید 4.4 کیت کت رونمایی شد

اندروید 4.4 کیت کت رونمایی شدReviewed by رامتین اردشیری فر on Nov 1Rating: 4.5

android-kitkat

گوگل علاوه بر معرفی نکسوس5، نسخه 4.4 اندروید (کیت کت)را نیز منتشر کرد.اندروید 4.4 پشتیبانی بهتری از سخت افزارهای ارزان قیمت و ضعیف دارد.

مهمترین وعده کیت کت این است که مشکل نسخه های مختلف اندروید را روی دستگاه های مختلف حل خواهد کرد. گوگل می گوید کیت کت سیستم عاملی است که روی بسیاری از تلفن های اندرویدی قابل اجرا است و هدف این است که این سیستم عامل اندروید را برای یک میلیارد کاربر بعدی آماده کند.

به جز بهینه سازی اصلی، در کیت کت برخی تغییرات ظاهری نیز به وجود آمده که مهمترین آنها را می توانید در لیست زیر مشاهده کنید:

• ۱۲.۹ درصد استفاده بهینه تر از پیکسل ها

• رنگ یکدست Status bar با پس زمینه
• فونت جدید

• قابلیت شخصی سازی بیشتر برای صفحات خانگی

• شماره گیر هوشمند تلفن ها که می تواند به گوگل مپز هم متصل شود

• قابلیت تعریف مقصد برای پیام های متنی و hangout ها
• بهبود در اپلیکیشن دوربین
نسخه جدید اندروید به خوبی با تلفن‌های مجهز به 512 مگابایت حافظه رم کار می‌کند و نرم افزارها نیز بصورت خودکار خود را با این میزان از حافظه مطابقت خواهند داد.

در نسخه جدید اندروید قابلیت ارسال بی سیم اطلاعات به پرینتر هم میسر شده است.

در اندرویدی کیت کت مصرف انرژی بهینه تر شده و به این ترتیب با همان سخت افزار قبلی، طول عمر باتری در این اندروید 4.4 افزایش خواهد یافت. گوگل برای بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت بهتری را برروی درخواست‌های بخش های مختلف سیستم به اینترنت داشته است.

همچنین  قابلیت جستجوی صوتی Voice Search حالا بدون نیاز به لمس کردن و از طریق گفتن ok google فعال می‌شود. موتور تشخیص صدا در نسخه جدید اندروید بهبود یافته و با 25 درصد دقت بالاتر قادر به تشخیص دستورات صوتی کاربر است.

ارائه بسته بروز رسانی برای نکسوس‌ها از هفته‌های آینده شروع خواهد شد.و همچنین برای گلکسی S4 و HTC One نسخه گوگل پلی زودتر ارائه می شود.

می توانید اینفوگرافیک تغییرات اندروید 4.4 را به صورت تصویری مشاهده کنید:

 اینوگرافیک اندروید