خانه » گوناگون » گران قیمت ترین سنگ های جهان

گران قیمت ترین سنگ های جهان

گران قیمت ترین سنگ های جهانReviewed by رامتین اردشیری فر on Oct 31Rating: 5.0
به نظرتان گران ترین سنگ دنیا چیست؟بیش از میلیون ها دلار برای هر قیراط، این سنگ های قیمتی به دلیل نادر بودن خود و یا ظاهرشان بسیار گران هستند. این سنگ ها عمدتا در مناطق مختلف در کشورهای آسیایی یافت می شود و می توانند در مقدار کمی  بسیاری از مردم بد اقبال را به ثروتمندانی خوشبخت تبدیل کنند.در این مطلب 10 عدد از گران ترین و کمیاب ترین سنگ ها را از دهمین به اولین سنگ به شمامعرفی خواهیم کرد.
  • 10 – ژرمژوئیت~ 2,000$ دلار در هر قیراط

JEREMEJEVITE

JEREMEJEVITE

ژرمژوئیت (Jeremejevite)، سنگی قیمتی بسیار نادر است که اولین بار در سال 1883 در کوه Soktui در سیبری(بخش آسیایی روسیه) کشف  شد. در حال حاضر این کانی در منطقه Erongo در نامیبیا و معدن Pantahole در میانمار و در شهر کوچک Tadjik در Chorough یافت می شود. از مشخصات آن می توان به رنگ آبی متمایل به رنگ ارغوانی اشاره کرد.
  • 9 – عقیق سیاه ~2,355$ دلار در هر قیراط

BLACK OPAL

BLACK OPAL

عقیق سیاه یکی از نادرترین عقیق قیمتی است که بسیاری آرزوی داشتن آن را دارند.از عنصر های کربن و اکسید آهن درست شده است.این سنگ را می توان در استرالیا،چک، ترکیه، اندونزی، برزیل، اتیوپی یافت.
  • 8 – بریل قرمز ~10,000$ دلار در هر قیراط

BIXBITE

BIXBITE

بریل قرمز(Bixbite) یکی از کمیاب ترین سنگ های قیمتی جهان است که فقط در چند ایالت یوتا و نیومکزیکو یافت می شود. اولین بار توسط دکتر هاجز لامار،مکتشف مواد معدنی از یوتا، تصادفی کشف شد. دکتر هاجز در واقع دنبال اورانیوم می گشت که زمرد قرمز را پیدا کرد. در حال حاضر، این سنگ در کوه Wah Wah در یوتا یافت می شود.
  • 7 – ماسگراویت~35,000$ دلار در هر قیراط

MUSGRAVITE

MUSGRAVITE

Musgravite یکی از جدیدترین سنگ های قیمتی و البته گران ترین سنگ ها است. از عناصر بریلیم منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده است. اولین بار در منطقه ماسگریو(Musgrave)، سال 1967، در استرالیا بود که کشف شد بنابراین نامش را ماسگراویت گذاشتند. در حالی که بعد ها در کوه سری لانکا در سال 1993 هم یافت شد و چند سال بعد هم در برخی از مناطق  گرینلند و ماداگاسکار.
  • 6 – پینیت~50,000$-60,000$ دلار در هر قیراط

PAINITE

PAINITE

 پینیت (Painite) به جواهر کمیاب ترین سنگ بر روی زمین معروف است. برای سال های بسیاری،گمان می رفت تنها سه قطعه Painite که پیدا شده بود وجود دارد. با این حال، به تازگی در سال 2005، کریستال های Painite دوباره در همان منطقه پیدا شده کشف شدند و تعداد آن ها به 25 عدد رسید.البته بازهم  Painite وجود دارد که هوز کشف نشده است. این سنگ نخستین بار در میانمار توسط یک کانی شناس بریتانیایی در دهه 1950 کشف شد.
  • 5 – گراندیدریت ~100,000$ دلار در هر قیراط

GRANDIDIERITE

GRANDIDIERITE

نام کاشف آن Grandidier است و نام Grandidierite از اسم او گرفته شده است.عناصر منیزیم، آهن، آلومینیوم، باعث شده سنگ به رنگ آبی و سبز و سفید در بیاید.آهن موجود در آن است که باعث شده رنگی مایل به سبز ایجاد شود. گراندیدریت  تنها در ماداگاسکار یافت می شود.
  • 4- گارنت آبی ~1,500,000$ دلار در هر قیراط

BLUE GARNET

BLUE GARNET

گارنت در رنگ های نارنجی، زرد، سبز، آبی و حتی بی رنگ وجود دارد اما در میان آنها،  گارنت آبی گران ترین است. گارنت اولین بار در Bekily, ماداگاسکار در طول دهه ی هفتاد کشف شد.ولی  در حال حاضر در مناطق مختلف ایالات متحده و روسیه و ترکیه هم یافت می شود.
  • 3 – Serendibite حدود 2,000,000$ دلار  در هر قیراط

SERENDIBITE

SERENDIBITE

Serendibite، اولین بار توسط  D.P. Gunasekera کشف شد و بعد از آن در سوئیس خریداری شد. این سنگ از عناصر از کلسیم، منیزیم آلومینیوم سیلیکون بور و اکسیژن است. معمولا کمی آبی سبز یا زرد با رگه های سفید در این سنگ دیده می شود. در حال حاضر تنها در دو منطقه در جهان ، سریلانکا و برمه شمال،Serendibite یافت می شود.
  • 2-الماس قرمز ~ 2,000,000$ – 2,500,000$ دلار در هر قیراط

RED DIAMONDS

RED DIAMONDS

الماس قرمز (قرمز متمایل به ارغوانی)یکی از نادرترین الماس هایی است که تا به امروز کشف شده است.فروش آن به علت نادر بودن آن در حراج تنها هر دو سال یکبار بیش از  یک میلیون دلار فروش می رود. تعداد کمی از این قطعات توسط آرگایل معدن در استرالیا تولید می شود.
  • 1- سنگ قولنج – بیش از 3 میلیون دلار در هر قیراط

JADEITE

JADEITE

و اما نوبت به گران قیمت ترین سنگ جهان می رسد، سنگ قولنج.سنگ قولنج بیشتر برای ارزش تاریخی و ظاهری آن معروف می باشد. سنگ قولنج یک کانی پیروکسن (NaAlSi2O6) است و برای همین رنگش سبز است.

سنگ قولنج  در Guatamela یافت می شود.

نظر شما درباره ی این سنگ ها چیست؟

منبع

۱۴۲ نظر

  1. سلام خرید کلیه سنگاهای قیمتی از قبیل گارنت.امیتیست.کهربا.شجر.یاقوت.زمرد.عقیق.کوارتز.و…… در صورت داشتن چنین سنگهایی با mb33kat@gmail.com. mb33raha@gmail.com در ارتباط باشید

  2. سلام یه الماس سیاه مایل به سبز. وبه اصطلاحی میگن سیاه بهسازی طبیعی یا همون سبز تیره تو طبیعت دیده نشده وزنش 99قیراط
    چه قیمتی داره و کی خریداره بدون ترک و ناخالصی و اخال کم و عالی و یه مه یا حلال زرد توش پخش هست.
    چه ضمانتی هست که مشکلی برام پیش نیاد ?

  3. با سلام یک عدد سنگ الکساندریت حدود 10تا15قیراط شاید بزرگتر (به دلیل نصب روی انگشتر میزان دقیق اعلام نمیشود)قیمت را خواستارم با تشکر

  4. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم سنگ آلمانده چه جور سنگیه و آیا قیمتی هست و قیمت آن چند است؟ لطفا به ایمیلم جواب بدین

  5. سلام بنده سنگ های قیمتی و نیم‌قیمتی را دارم ..زمرد. یاقوت سرخ و زرد و کبود. و زبرجد ۱۰ قیراط به بالا.. یشم. لاجورد. عقیق هندی ..و….. ۰۹۳۸۰۵۱۲۸۵۰
    syedmohdyousha@

  6. سلام چند قطعه یاقوت قرمز و سرخ دارم البته طبیعی و راف و به خودی خود انگار تراش خورده کل یاقوتها وزنشون هست سه گرم. ویه تکه الماس سیاه در وزن یکونیم گرم دارم البته به این خودمم مشکوکم چون وقتی نور میندازم درسته منشوری میکنه ولی رنگش زرد عسلی مانند میشه ۰۹۱۵۰۵۹۰۳۶۶

  7. یک قطع الماس بنفش را دارم حدود 30 قیراط خریدار میخوام

  8. الماس سیاه ۱۲۵.۲دارای شناسنامه
    به بالاترین قیمت فروخته میشود

  9. سلام دوستان سنگ زمرد و یاقوت و الماس خریداریم
    دوستان داشته باشن در خدمتیم با این شماره تلگرام میتونین با بنده در ارتباط باشین
    09038137651

  10. من یک نگین عقیق پرتغالی رنگ یمنی دارم که یک درخت قرمز رنگ توشه نگین سی قیراطه ۰۹۲۱۶۸۱۳۶۵۹شماره تلگرممه من حاظرم جفتش رو به هر قیمتی که بگین بخرم.از خریدار واقعی خواهشمندم پیام بده نگین تو دنیا تکه پس آدم تک پسند بیاد جلو

  11. سلام بنده یک عددسنگ گارنت ابی به وزن بالای نیم گرم دارم مشتری باشه به قیمت خوبی میدم در حد یک سوم قیمت باهاش معامله میکنم

  12. سلام یک عدد سنگ گارنت ابی به وزن نیم گرم برای فروش دارم لطفا تماس بگیرید 09164213832

  13. مردعلی احمدی علیمحمددرسی

    مردعلی احمدی علیمحمددرسی 09141525206 سنگ فسیل درختی دراندازه دو تایک متری ویک عدد سهمتری ویک عدد سنگ رنگارنگ چهارمتری ویک معدن سنگ آبی پیداکردم منتظر تماسم لطفا”

  14. مردعلی احمدی علیمحمددرسی

    سلام خسته نباشید به شماسروران گرامی بنده دریکی ازکوهای آذربایجان سنگی به رنگی آبی سیرارغوانی به اندازه حدودا دومتروعرض یکمت درکف دره که درداخل سنگی کوه است دیدم ودوسه سنگ درخت فسیلی به اندازه یک متر ونیم مترعرض ودیگری نیم مترعرض سه مترطول دارم ودر یک روستایی دیگر یک سنگ رنگارنگ دیگردیدم که عرض چهل سانت وطول سه ال چهارمتر درزمین فرورفته است اگر کسی برایم پول خوبی دهد اولین کسی است دردنیا سنگ بی همتایی دارد متشگرم احمدی م

  15. ابوبکر سوریزهی

    سلام مقداری سنگ زمرد افغانستان گارنت قرمز یشم عقیق هر مدل برای فروش هست لطفا با این شماره تماس بگیرین 09335395091

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*