خانه » گوناگون » ژاپن ماهواره ای با هوش مصنوعی به فضا پرتاب کرد

ژاپن ماهواره ای با هوش مصنوعی به فضا پرتاب کرد

ژاپن ماهواره ای با هوش مصنوعی به فضا پرتاب کردReviewed by رامتین اردشیری فر on Sep 15Rating: 3.5
japan-racket
آژانس فضایی ژاپن نسل نوینی از موشک‌های فضایی را پرتاب کرد که شاید بتوان این موشک را یکی از کم‌هزینه‌ترین موشک‌های ساخته شده، عنوان کرد. طراحان این راکت معتقدند با استفاده از روش ابداعی آن‌ها، می‌توان هزینه‌ی ماموریت‌های فضایی را بسیار کاهش داد.
شاید بتوان هزینه‌ی ارسال این راکت ژاپنی را در مقابل هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های ارسال موشک ناسا، هیچ خواند. چراکه آژانس فضایی ژاپن هزینه‌ی انجام این پروژه را 35 میلیون دلار عنوان کرده است که در مقابل هزینه‌ی 450 میلیون دلاری ناسا برای ارسال هر موشک، هزینه‌ی بسیار ناچیزی است.وظیفه‌ی این موشک  رصد سیارات منظومه‌ی شمسی است. همچنین ماهواره ارسالی توسط این موشک، در مداری به دور کره‌ی زمین خواهد چرخید.

این ماهواره ژاپنی می تواند اشیای روی زمین را حتی در شب و در روزهای ابری تشخیص دهد .

گفته می شود که این ماهواره  همانند ماهواره های تجاری آمریکا، توانایی تشخیص اشیای کوچکی حدود 40 سانتی متر را بر روی زمین دارد.

بخشی از کاهش هزینه‌های این ماهواره،مربوط به هوش مصنوعی تعبیه شده در ماهواره آن است، چراکه تعداد پرسنل لازم برای کنترل این ماهواره را از 150 نفر به 8 نفر کاهش داده است، زیرا قادر است در بسیاری از شرایط بصورت مستقل، تصمیمات مناسب را انتخاب نماید. کارشناسان امیدوارند تا این روش برای سایر پروژه‌های فضایی نیز مورد استفاده قرار گیرد، چراکه با کاهش هزینه‌ها، تعداد پروژه‌های انجام شده افزایش یافته و مطمئنا محققان اطلاعات بیشتری نسبت به فضای پیرامون خواهند یافت.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*