خانه » گوناگون » مدیر عامل جدید مایکروسافت انتخاب شد

مدیر عامل جدید مایکروسافت انتخاب شد

مدیر عامل جدید مایکروسافت انتخاب شدReviewed by ساتیا on Feb 5Rating: 4.0
sayta nadella

ساتیا نادلا-مدیر عامل جدید مایکروسافت

با گذشت پنج ماه از بازنشستگی استیو بالمر، سر انجام مایکروسافت مدیر عامل جدید خود را به طور رسمی معرفی نمود. ساتیا نادلا اکنون سومین مدیرعامل در تاریخ مایکروسافت است.

ساتیا نادلا 46 ساله که در سال ۱۹۶۷ میلادی در حیدر آباد هند به دنیا آمد، در همین کشور و در دانشگاه مانیپال(که به MIT هندوستان معروف است) مهندسی الکترونیک خواند، سپس به آمریکا رفت و در دانشگاه ویسکانسین-میلواکی در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرد. اکنون او برای تحصیل در رشته ی MBA راهی دانشگاه شیکاگو شده است.

در مقابل استیو بالمر، مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی ریاضیات و اقتصاد از دانشگاه هاروارد دریافت کرده بود و دو سال در Procter & Gamble به کار مشغول شد. سپس برای گذراندن یک دوره‌ی آموزشی MBA راهی داشگاه MIT شد و پس از آن به مایکروسافت پیوست.شاید بتوان ساتیا نادلا را ترکیبی از بیل‌گیتس و استیو بالمر قلمداد کرد.

sayta nadella

نادلا که در سال 1992 (22 سال)  به مایکروسافت پیوست، مدتی نیز در Sun microsystems کار کرده بود. سال های بعد او برخی از پروژه‌های تجاری را به عهده گرفت و سرانجام مدیر بخش جستجو و سرویس های ابری مایکروسافت شد. او در طی پنج سالی که در این بخش مدیریت داشت، تجارت ۱٫۵ میلیارد دلاری مایکروسافت در بخش ابری را توسعه داد و به یک تجارت ۵ میلیارد دلاری تبدیل کرد.  سرویس‌های ابری مایکروسافت دربردارنده‌ی خدماتی از قبیل Office 365، Azure و Dynamics CRM Online است که از طرف مشتریان مورد استقبال واقع شده و از‌این‌رو درآمدهای بلند‌مدت مایکروسافت دراین حوزه را ضمانت می‌کند.

بیل گیتس، که شش سال پیش، خودخواسته از ریاست مایکروسافت کنار رفته بود، به عنوان مؤسس و مشاور تکنولوژی به مایکروسافت باز خواهد گشت؛ اما بعید است که گیتس از این پس در تصمیم‌گیری‌های روزانه این شرکت دخالت داشته باشد. او یک سوم کل وقت‌اش را صرف این کار خواهد کرد.
به نظر شما مایکروسافت چه آینده ای پیش رو دارد و آیا نادلا برای این سمت مناسب است؟

اولین مصاحبه ساتیا نادلا به عنوان مدیر عامل مایکروسافت:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*