خانه » گوناگون » سنسور اثر انگشت آیفون 5S با پنجه گربه هم کار می کند!

سنسور اثر انگشت آیفون 5S با پنجه گربه هم کار می کند!

سنسور اثر انگشت آیفون 5S با پنجه گربه هم کار می کند!Reviewed by رامتین اردشیری فر on Sep 22Rating: 5.0

touch id cat

یکی از بزرگترین قابلیت های آیفون 5S سنسور اثرانگشت آن است که اپل نام Touch ID را برایش گذاشته  است. اما به نظر می رسد که این سنسور تنها به پوست انسان حساس نیست.

یکی از نویسندگان وبسایت معتبر TechCrunch که اشتیاق زیادی برای کار کردن با iPhone و سیستم Touch ID یا همان اسکنر اثر انگشت آن داشته،  سعی کرده از پنجه گربه برای باز کردن قفل سنسور اثر انگشت آیفون  استفاده کند. و در کمال تعجب متوجه شده که درست همانند انگشتان انسان، پنجه هم می تواند با موفقیت در حافظه این سنسور برنامه ریزی شده و برای باز کردن قفل مورد استفاده قرار گیرد.
البته پیش از این گزارش شده بود که سنسور تاچ آی دی به دیگر نقاط پوست انسان هم حساس است و علاوه بر انگشتان، به کف دست یا ساعد هم جواب می دهد.
اکنون نویسنده وبسایت تک کرانچ می خواسته ببیند که آیا اثر پنجه گربه ها نیز توسط سیستم Touch ID آیفون قابل پردازش است یا نه. وی اثر پنجه ی گربه اش را به آیفون اضافه می کند تا این گربه برای آیفون معتبر شود. سپس بعد از چند بار سعی و خطا بالاخره موفق شده است تا قفل دستگاه را باز کند. این در حالیست که اثر پنجه هیچ گربه دیگری با چندین بار سعی و خطا توانایی باز کردن قفل آیفون را نداشته است. بنابراین شک نکنید که این مورد به معنی اختلال در امنیت سیستم Touch ID آیفون نیست.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*