بزرگ ترین شرکت های جهان، همواره سعی می کنند که بهترین تبلیغات را در جریان پخش فینال فوتبال آمریکایی به نمایش بگذارند تا بیشترین تاثیر را روی بیننده داشته باشند.
به همین دلیل مایکروسافت فرصت را غنیمت شمرده و تبلیغ تلویزیونی خود را در زمان پخش این مسابقه را که به SuperBowl معروف است، پخش خواهد کرد.
نمایش این تبلیغات اصلا ارزان نیست و برای هر ۳۰ ثانیه، حدود ۴ میلیون دلار از شرکتها هزینه دریافت میشود، تازه باید هزینه ساخت تبلیغ را هم در نظر بگیرید.
در این تبلیغ 1 دقیقه ای نشان داده می شود که انسان ها چگونه با استفاده از فناوری های مایکروسافت بر محدودیت های خود غلبه می کنند.
استیوگلیسن یکی از بازیکنان فوتبال آمریکایی بود که مبتلا به بیماری ALS شده است. بیماری وی هماکنون پیشرفت کرده و وی قدرت تکلم خود را نیز از دست داده است.مایکروسافت در این آگهی ویدئویی گلیسن را بهعنوان شخصیت اصلی قرار داده است. او که روی ویلچر به سر میبرد و فاقد توانایی برقراری ارتباط از راه کلام است، سیرفیسپرو مایکروسافت را بهعنوان راهحل ارتباطی خود مورد استفاده قرار میدهد. وی از اپلیکیشنی استفاده میکند که با تعقیب چشمهای وی قدرت تایپ و در نتیجه ایجاد ارتباط را پیدا میکند.

ALS بیماری است که فرد را بهطور کامل ناتوان میسازد-استیوگلیسن
مایکروسافت پیش از این در مورد «استیو گلیسون»، ویدئوی طولانیتری درست کرده بود.
همچنین بسیاری از افراد دیگری که از فناوری های مایکروسافت به نحوی استفاده می کنند، از جمله “هال لاسکو” 98 ساله که به لطف بزرگ نمایی نرم افزار پینت ویندوز، نقاشی های خارق العاده می کشد نیز در این تبلیغ نشان داده می شوند.

او دچار اختلال بینایی است-هال لاسکو
ویدئو:
مطمئنا این آگهی تلویزیونی یکی از تاثیرگذارترین تبلیغاتی است که علاوه بر کاربرد تبلتهای و مخصوصا سرفیسپرو، نقش فناوری را در زندگی انسانها پررنگتر نمایش میدهد.
خیلی جالب بود ممنون
بالاخره یه کاربردی برای تکنولوژی در زندگی روزمره انسان ها پیدا کردید