خانه » فناوری » مدیر عامل مایکروسافت بازنشسته می شود

مدیر عامل مایکروسافت بازنشسته می شود

b13bf04dcbb3ea7c78d5db180bd38657_XL (Copy)

 استیو بالمر، مدیر عامل شرکت مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که تا یک سال آینده بازنشسته می‌شود.

بالمر یک نامه به تمام پرسنل مایکروسافت ارسال نموده و دلیل این موضوع را «حرکت به سمت جلو» اعلام کرده است.

بالمر در نامه خود نوشته است:

ما یک استراتژی جدید در یک تشکیلات نو را آغاز کردیم، ما تیم رهبری شگفت انگیزی را در اختیار داریم. بازنشستگی من در وسط تغییر و تحولات به سمت تبدیل شدن مایکروسافت به یک کمپانی مبتنی بر ابزارها و سرویس‌ها انجام می‌شود. ما نیاز به یک مدیرعامل جدید داریم که بتواند برای مدت طولانی مایکروسافت را هدایت کند.ac2e849b4a428fbab1a3915044f21521_XL (Copy)

جانشین بالمر توسط یک کمیته متشکل از  تامپسون رئیس هیئت مدیره و بیل گیتس موسس این شرکت انجام خواهد شد. شرکت استخدامی Heidrick نیز در جستجوی مدیرعامل جدید به این شرکت کمک خواهد کرد و نامزدهای مطرح را پیشنهاد خواهد داد.

منتقدان معتقدند مایکروسافت از رقبای خود، شرکت‌های اپل و گوگل، در بازار ابزارهای همراه همچون گوشی تلفن و رایانه لوحی  عقب افتاده است.

در حالی که سیستم عامل ویندوز در اکثریت قابل‌توجه رایانه‌های شخصی به کار گرفته شده، مایکروسافت در بازار رو به رشد رایانه لوحی و تلفن‌های هوشمند تاثیر اندکی داشته است.

هنگامی که بالمر در ژانویه سال 2000، سکان مایکروسافت را به دست گرفت، ارزش سهام این شرکت بیش از 601 میلیارد دلار بود  امروز ارزش این شرکت به بیش از نیمی از آن یعنی حدود 270 میلیارد دلار رسیده است.

بالمر، 57 ساله  در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمانی از مدیر‌عاملی مایکروسافت کنار می‌رود که جایگزینی برای او پیدا شود و به این منظور کمیته ویژه‌ای تشکیل شده که بیل‌گیتس، بنیانگذار مایکروسافت هم عضو آن است.

هنگامی که استیو بالمر خبر بازنشستگی خود را اعلام کرد سهام این شرکت طی مدت کوتاهی حدود 10 درصد رشد داشت و از آنجا که بالمر هم اکنون چیزی حدود 333,252 میلیون سهم در مایکروسافت دارد، او 0.789 میلیارد دلار سود کرده است. در مارس 2013 سرمایه خالص او به حدود 15.2 میلیارد دلار می‌رسید و با این رشد، این سرمایه به حدود 17.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.البته  اگر بالمر 78 میلیون سهم دیگر خود را در سال 2010 نفروخته بود احتمالا امسال می‌توانست به مرز 1 میلیارد سود هم برسد!

هنوز مشخص نیست که بالمر پس از ترک مایکروسافت چه کار خواهد کرد. او گفته است: «راستش را بخواهید نمی‌دانم!»

همچنین او گفته است  ویندوز ویستا تاسف برانگیزترین موضوع در زمان مدیریت او بوده است.

بالمر و گیتس در سال 1973 در دانشگاه هاروارد با یکدیگر آشنا شدند و او در 1980 به مایکروسافت پیوست.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*