خانه » فناوری » دیزنی:انگشتان خود را به بلندگو تبدیل کنید!

دیزنی:انگشتان خود را به بلندگو تبدیل کنید!

دیزنی:انگشتان خود را به بلندگو تبدیل کنید!Reviewed by disny on Oct 2Rating: 5.0
Ishin-Den-Shin

Ishin-Den-Shin

یکی از محققان شرکت دیزنی، سیستمی را معرفی کرده است که بدن انسان را به عنوان انتقال دهنده‌ی صدا مورد استفاده قرار می‌دهد. در صورتی که شخصی گوش شما را لمس کند، شما قادر خواهید بود تا صدا ها را بشنوید.

این سیستم از اسکلت و استخوان بندی بدن برای انتقال صوت استفاده می‌کند، بطوریکه می‌توان در انتها این اصوات را از طریق انگشتان شنید.

این فناوری جدید که Ishin-Den-Shin نام دارد، از یک میکروفون استاندارد برای ضبط صدا استفاده کرده، سپس صدا را به کامپیوتر انتقال می‌دهد و کامپیوتر به محض انتشار صدا، شروع به ضبط صدا  می‌نماید. رایانه با پردازش صدای ضبط شده و انجام تغییرات برروی آن، صدا را تبدیل به جریان الکتریکی ضعیفی با ولتاژ بالا می‌نماید که از طریق بدنه‌ی میکروفون وارد بدن گوینده می‌گردد.سپس امواج صوتی را تبدیل به سیگنال نارسا (غیر قابل شنیدن) می‌کند و آن را از طریق بدن فردی که میکروفون را در اختیار دارد، پخش می‌کند.

شاید این سیستم کاربردی نیاید ولی با استفاده از آن:

  1. می توان یک صفحه‌ی نمایش لمسی ساخت که قابلیت احساس اشیا مجازی را ممکن می‌کند، برای مثال در صورت برخورد یک شی مجازی به صفحه‌ی نمایش، کاربر این برخورد را احساس خواهد کرد
  2. ابزار دوم یک گجت پوشیدنی است که قابلیت لمس پذیری را به اشیا موجود در اطراف ما می‌دهد. برای مثال در صورت لمس یک تابلو، احساس لمس این اشیاء به کاربر منتقل می‌شود، فرض کنید اگر در نقاشی یک منظره، قسمتی که درخت را به تصویر می‌کشد، لمس کنید، احساس واقعی لمس برگ درختان به شما منتقل خواهد شد.

ویدیو:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*