خانه » فناوری » تهدیدات سایبری در نقشه‌ای جهانی

تهدیدات سایبری در نقشه‌ای جهانی

تهدیدات سایبری در نقشه‌ای جهانیReviewed by حملات سایبری on Apr 8Rating: 5.0

Earth's malware threat

کسپرسکی با جمع آوری اطلاعات آنلاین سرویس ابری خود با نام  “Kaspersky Security Suite” یک نقشه مجازی زنده ساخته است که در آن حملات نرم افزار های مخرب در نقاط مختلف جهان را به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد.

Kaspersky Security Suite حدود ۶۰ میلیون عضو در سراسر جهان دارد که اطلاعات آماری آن می‌تواند به یک ابزار هوشمند تبدیل شود.

در این نقشه مجازی از کره زمین، تهدیدات سایبری با 6 رنگ گوناگون نشان داده شده است: نرم افزار های مخرب اجرایی با رنگ زرد، نرم افزار های جاسوسی با رنگ صورتی، ایمیل های دارای ویروس با رنگ نارنجی، صفحات وب ویروسی با رنگ آبی، فایل هایی که کاربران درخواست اسکن آن ها را داده اند با رنگ قرمز و فایل های حمله کننده به رنگ سبز نشان داده شده است.

آلوده ترین کشور های جهان در این نقشه به ترتیب کشور های روسیه، ویتنام، هند، ایالات متحده و آلمان هستند. البته این اطلاعات خیلی دقیق نیستند و تنها اطلاعات کسپرسکی در این نقشه وجود دارد.  نرم افزار کسپرسکی محصول روسیه است و این کاملا طبیعی است که اکثر مردم این کشور از محصول داخلی خود استفاده کنند. شاید به این دلیل روسیه به عنوان آلوده‌ترین کشور انتخاب شده است .

ایران در آمار Kaspersky رتبه بیست و ششم را دارد. توجه داشته باشید که این اطلاعات لحظه به لحظه تغییر می کند.

برای دیدن نقشه جهانی تهدیدات سایبری زمین به اینجا بروید. البته این کار کسپرسکی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. کافی است روی AM I INFECTED کلیک کنید تا خودتان ببینید!

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*