خانه » فناوری » اپل آیفون های 5S و 5C را معرفی کرد

اپل آیفون های 5S و 5C را معرفی کرد

اپل آیفون های 5S و 5C را معرفی کردReviewed by رامتین on Sep 10Rating: 5.0اپل آیفون های 5S و 5C را معرفی کردبالاخره دو آیفون اپل به نام های iPhone 5S و iPhone 5C معرفی شدند. iPhone 5C نسخه میان رده و ارزان تلفن های هوشمند iPhone است و تفاوت آن با iPhone 5S پردازنده ضعیف تر و بدنه ی پلاستیکی آن می باشد.
color_blue_none_ipad_l [800x600]
بالاخره دو آیفون اپل به نام های iPhone 5S و iPhone 5C معرفی شدند.
 iPhone 5C نسخه میان رده و ارزان تلفن های هوشمند iPhone است و تفاوت آن با iPhone 5S پردازنده ضعیف تر و بدنه ی پلاستیکی آن می باشد. iPhone 5C  در پنج رنگ آبی، صورتی، سفید، سبز و زرد عرضه می شود.
مشخصات  iPhone 5C :
  • – پنج رنگ آبی، صورتی، سپید، سبز و زرد
  • – پردازنده A6
  • – نمایشگر رتینا ۴ اینچی
  • – دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۱.۹ مگاپیکسلی برای مکالمه در جلو
  • – نمایشگر: ۴ اینچ و از نوع رتینا با پنل IPS
  • – فناوری‌های ارتباطی: وای-فای با استاندارد 802.11 a/b/g/n، بلوتوث و LTE با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه
  • قیمت: ۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی و ۱۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایتی (به همراه قرارداد ۲ ساله با اپراتورهای تلفن همراه)

اپل همچنین برای این محصول قاب محافظ ویژه‌ای از جنس پلاستیک و سیلیکون تدارک دیده که آن هم در ۵ رنگ عرضه شده و ۲۹ دلار قیمت خواهد داشت.

hero_start__keyframe [800x600]
بعد از اینکه از مشخصات  iPhone 5C مطلع شدیم،نوبت به iPhone 5S می رسد.iPhone 5S فقط در سه رنگ سفید، طلایی، خاکستری کبود (گرافیتی) عرضه می شود و رنگ مشکی ندارد.این آیفون قوی تر از آیفون قبلی است و همچنین از حسگر اثر انگشت خوان به نام  Touch ID بهره می برد که امنیت را افزایش داده.
مشخصات  iPhone 5S:

  • – سه رنگ سپید، طلایی، خاکستری کبود (گرافیتی)
  • – چیپ جدید A7
  • – پردازنده ۶۴ بیتی و گرافیک جدید، ۲ برابر سریع تر نسبت به مدل های قبلی
  • – چیپ M7 برای پردازش داده های حرکتی مثل شتاب سنج و ژیروسکوب
  • – دوربین با لنز ۵ لایه و گشادگی f/2.2 و فلاش True Tone و لرزش گیر
  • – ضبط ویدیو ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حالت اسلوموشن
  • – حسگر اثر انگشت با نام Touch ID
چیپ A7 استفاده شده در آیفون جدید از معماری ۶۴ بیتی بهره می برد که علاوه بر پشتیبانی از OpenGL ES 3.0 (که در نسخه جدید نکسوس 7 بکار رفته بود)باعث می شود نسل حاضر تلفن آیفون در پردازش و گرافیک به ترتیب ۴۰ برابر و ۵۰ برابر سریعتر از نسل اول آیفون (۲۰۰۷) باشد.
حسگر دوربین هم نسبت به مدل قبلی ۱۵ درصد بزرگتر شده تا تصاویر باکیفیت تری را باعث شود. اما اگر علاقه زیادی به عکاسی در شب دارید به جز بزرگتر شدن حسگر دوربین، فلاشی در اختیار دارید که جلوی تداخل رنگ ها را می گیرد و عکس واضح تری تحویل می دهد.
دوربین از قابلیت لرزش گیر برخوردار است تا هنگام حرکت، لرزش های دست شما را  از نتیجه نهایی حذف کند.

پردازنده‌ها:

در آیفون پلاستیکی از همان تراشه‌ی A6 که در آیفون 5 دیده بودیم، استفاده شده است ولی در آیفون 5S تراشه‌ی جدیدی به نام A7 می‌تپد. یک تراشه‌ی 64 بیتی که در واقع اولین تراشه‌ی 64 بیتی در دنیای گوشی‌های هوشمند است. بدون شک سیستم عامل جدید iOS 7 نیز با معماری 64 بیتی سازگار شده تا از تمام توان سیستم-روی-یک-چیپ جدید A7، استفاده کند. تراشه‌ی A7 مساحتی برابر با 102 میلی‌متر مربع دارد و بیش از 1 بیلیون ترانزیستور در دل آن جای داده شده. تعداد رجیستر یا ثبات‌های ممیز شناور و عمومی در A7 نسبت به A6 دو برابر شده است.

قدرت پردازش گرافیکی A7 نسبت به تراشه‌ی A6 آیفون حدوداً 5 برابر بیشتر شده، بنابراین بازی‌ها را به راحتی و با بالاترین جزئیات اجرا می‌نماید.

علاوه بر تراشه‌ی اصلی A7 یک تراشه‌ی پردازش حرکت نیز به آیفون 5S اضافه شده که M7 نام دارد. این تراشه برای پردازش اطلاعات حرکتی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما کاربرد دارد. نرم‌افزارنویسان نیز با استفاده از واسط نرم‌افزارنویسی CoreMotion می‌توانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

باتری:

با آیفون 5S می‌توان 10 ساعت وب‌گردی کرد، آن هم از طریق شبکه‌ی مخابراتی نسل چهارم. باتری برای بیش از 250 ساعت استندبای گوشی کافی است. دلیل ارتقاء طول عمر باتری نیز وجود پردازنده M7 است.

 حسگر اثر انگشت:

تاچ آی دی آیفون درواقع یک حسگر خازنی ست که زخامت ۱۷۰ میکرون و دقت ۵۰۰ پی پی آی دارد. تاچ آی دی می تواند ۳۶۰ بیرونی پوست سر انگشتان شما را بخواند. این حسگر در همان قسمت دکمه معروف هوم قرار دارد.
درباره دکمه هوم هم باید بگوییم که از ۴ لایه درست شده؛ در زیر آن یک سوییچ لمسی، بعد حسگر تاچ آی دی که دور آن یک حلقه تشخیص ضد زنگ قرار گرفته و روی آنها با صفحه یاقوت کبود تراش خورده پوشانده شده.
آیفون 5S در سه مدل ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد که اپراتورها آنها را به ترتیب با قیمت های ۱۹۹، ۲۹۹ و ۳۹۹ خواهند فروخت. قیمت غیر اپراتوری آنها هم ۶۴۹، ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار می باشد که از ۲۹ شهریور آماده فروش خواهد بود.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*