خانه » فناوری » با لامپ های LED به اینترنت بروید!

با لامپ های LED به اینترنت بروید!

با لامپ های LED به اینترنت بروید!Reviewed by رامتین اردشیری فر on Oct 20Rating: 4.0
LED light bulb

LED light bulb

محققان دانشگاه فودان در شانگهای چین، از لامپ های حبابی LED استفاده کرده و توانسته اند به سرعتی معادل ۱۰ برابر وای-فای معمولی برای انتقال اطلاعات دست پیدا کنند.مشکل اصلی وای-فای،این است که  محدوده فرکانس مورد استفادشان در مناطق شهری، بسیار شلوغ و همراه با نویز است،یا در جاهایی از بیمارستان به دلیل وجود دستگاه های حساس نمی توان از وای فای استفاده کرد. به همین دلیل تلاش های بسیاری برای دور زدن این مشکل صورت گرفته و آن هم استفاده از نور است!

LED lights-Wi Fi

LED lights-Wi Fi

هر چه فرکانس پایین تر باشد، میزان انتقال داده هم کمتر خواهد بود. بنابراین در مودم های بیسیم از فرکانس بالا استفاده می شود. نور هم به مانند امواج رادیویی، یک موج الکترومغناطیسی است و فرکانسی ۱۰۰ هزار برابر فرکانس یک سیگنال وای-فای دارد، کاری که این لامپ ها باید انجام دهند این است که این با سرعت و دقت بسیار زیادی چشمک بزنند، تا حمل سیگنال برای شان امکان پذیر شود.

اول داده ها به لامپ حبابی اِل ای دی منتقل می گردند. این لامپ می تواند از همان لامپ هایی باشد که برای روشنایی اتاق به کار می رود. سپس لامپ باید با سرعت بسیار زیادی، تا مرز چند میلیارد بار در ثانیه، روشن خاموش شود.البته این میزان چشمک زدن به حدی است که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست. چشمک زدن هم در لامپ ها پدیده غیر معمولی به شمار نمی آید، برای مثال یک لامپ کم مصرف معمولی بین ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار بار در ثانیه چشمک می زند. حال تنها یک گیرنده، در قالب یک دوربین کوچک، لازم است تا چشمک های فوق سریع لامپ را دیده، رمزگشایی کرده، و داده ها را در اختیار کامپیوتر، تبلت یا تلفن هوشمند قرار دهد.

لای-فای در مقایسه با وای-فای، یک مشکل عمده دارد: دستگاه شما همیشه باید در مقابل نور لامپ های حبابی باشد.

۲ نظر

  1. بــــــــــــــــــــــــــــَــــــــــــــــــــــــــــــــــــد نیست
    ولی مؤثِّرِ 🙂

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*