خانه » فناوری » از انعکاس تصاویر در قرنیه چشم تا شناسایی مجرمان

از انعکاس تصاویر در قرنیه چشم تا شناسایی مجرمان

از انعکاس تصاویر در قرنیه چشم تا شناسایی مجرمانReviewed by شناسایی مجرمین on Dec 30Rating: 4.0

eye-reflections in photos could be used to identify criminals

گروهی از محققان دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند بر روی تجزیه و تحلیل انعکاس تصویر در قرنیه چشم انسان کار کرده‌اند که با استفاده از آن می توان فهمید فرد درون عکس به چه چیز هایی خیره شده است.

البته آن‌ها در حال حاضر شرایط آزمایشگاهی فوق‌العاده خوبی دارند و از یک دوربین 39 مگاپیکسلی Hasselblad H2D برای عکس گرفتن از شخص و بررسی آن استفاده می‌کنند، اما این گروه امیدوار است که پس از تکمیل آزمایشات بتواند از تصاویر گرفته شده با دوربین‌های معمولی نیز استفاده کند.دوربین Hasselblad 39 مگا پیکسلی در این آزمایش، زمانی که ناظر به موضوع نزدیک باشد و همچنین اتاق نیز روشن باشد استفاده می شود. با این حال دوربین های تلفن همراه با خصوصیت پیکسل بالا می تواند به پلیس برای جمع آوری شواهد صحنه جرم کمک کند.

این تیم  با تجزیه و تحلیل بخشی چشم از تصویر شخص، تصویر شخص دیگری که در قرینه او شکل گرفته را فقط در ابعادی بین 27 تا 56 پیکسل ثبت کنند اما شرکت کنندگان می توانند با این ابعاد صورت ها را تشخیص دهند. این گروه معتقد است که تصویر بدست آمده از این روش پس انجام الگوریتم‌های بهبود تصویر آنقدر خوب خواهد بود تا از طریق آن بتوان مجرم را شناسایی کرد.

ضریب اطمینان این سیستم نیز بین 70 تا 84 درصد اعلام شده است.

همچنین این پژوهشگران می گویند:

یک راه توسعه این روش، ترکیب عکس های دریافت شده از هر 2 چشم می باشد. این تصاویر حاوی اطلاعات مختلف مورد نیاز برای بازسازی 3 بعدی محیط اطراف از لحاظ موضوع عکس برداری است.

دانشگاه گلاسکو که در سال 1451 میلادی تاسیس شده دارای مشاهیر زیادی است که می توان از بین آن ها به جیمز وات،مخترع موتور بخار و پدر انقلاب صنعتی اشاره کرد.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*