خانه » فناوری » اتصال مغز دو انسان به یکدیگر!

اتصال مغز دو انسان به یکدیگر!

Screen_Shot_2013-08-27_at_10.44.15_AM_610x325

محققان دانشگاه واشنگتن برای اولین بار یک ارتباط مغزی غیرتهاجمی انسان به انسان را اجرا کرده‌اند که در آن یک محقق توانست توسط اینترنت یک سیگنال مغزی برای کنترل حرکات دست محقق دیگر ارسال کند.

دو تن از دانشمندان و اساتید دانشگاه واشنگتن به نام‌های Rajesh Rao و Andrea Stocco در آمریکا در جریان یک آزمایش به نام اتصال مستقیم مغز به مغز انسان ها موفق شد با ارسال یک سیگنال مغزی از طریق اینترنت به مغز محقق دیگری که در مکان دیگری در محوطه این دانشگاه نشسته بود، دست وی را تکان دهد. ارتباطات مغز-مغز پیش از این در مورد موش‌ها و انسان به موش مورد آزمایش قرار گرفته بود و نتایج خوبی را به همراه داشت اما این اولین تله پاتی انسانی دنیاست!

در این آزمایش، رائو در آزمایشگاه خود نشسته و یک کلاه متصل به دستگاه الکتروانسفالوگرافی برای خوانش فعالیتهای الکتریکی مغز به سر داشت. استوکو در آزمایشگاه خود در حیاط دانشگاه قرار گرفت و یک کلاه شنای بنفش با دستگاه سیم‌پیچ تحریک مغناطیسی ترانس‌کرانیال که در قشر حرکتی چپ مغز وی قرار گرفته و حرکت دست راست وی را کنترل می‌کرد، به سر داشت.

این تیم به کمک Skype ارتباطی بین دو آزمایشگاه جداگانه برقرار کردند و در حالی که هیچ یک از دو طرف قادر به دیدن صفحه‌ی نمایشگرSkype نبودند، رائو به صفحه‌ی نمایشگر جداگانه ای نگاه می‌کرد که در آن بازی رایانه ای ساده ای در حال اجرا بود.هنگامی که رائو می‌خواست به سمت اهداف شلیک کند، او در ذهن خود حرکت دست راست خود را تصور کرد- البته بدون تکان دادن دست خود- و تقریبا بلافاصله استاکو که هیچ نمایشگر در دید خود نداشت دست راست خود را تکان داد. و با فشردن space bar فرمان شلیک را به رایانه صادر کرد. استاکو احساس حرکت دست خود را به یک تیک عصبی تشبیه کرده است.

به گفته‌ی Chantel Prat:

ما فناوری لازم برای فهمیدن سیگنال‌های مغز را داریم، همین طور فناوری انتقال آن را از یک مغز به مغز دیگر به کمک رایانه‌ها را پس تنها کافی است با یک آزمایش عملی بودن آن را اثبات کنیم.

 رائو وقت زیادی را صرف تمرین دادن مغر خود کرده تا رایانه بتواند الگوهای حرکتی مغز او را کامل و بی نقص درک کند.

فیلم:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*