خانه » پزشکی و زیست » مرد یک میلیون دلاری

مرد یک میلیون دلاری

مرد یک میلیون دلاریReviewed by رامتین اردشیری فر on Nov 7Rating: 5.0

Bionic Man

پروژه مرد بیونیک که با همکاری مهندسان از سراسر جهان در حال انجام بود سرانجام با برداشتن اولین گام ها توسط مرد بیونیک پایان یافت و اولین مرد بیونیک جهان متولد شد.

نام این روبات Rex مخفف Robotic Exoskeleton به معنی «اسکلت رباتیک» است.رکس برای مستندی از شبکه‌ی 4 تلویزیون بریتانیا با عنوان “چگونه یک انسان رباتی بسازیم” ساخته شده و چیزی حدود 1 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

Bionic Man

این روبات حرف می زند، نفس می کشد و از ضربان قلب برخوردار است.در این پروژه دانشمندان از جوارح مصنوعی و سیستم گردش خون گرفته تا ایمپلنت های حلزون و شبکیه استفاده کرده تا اولین مرد بیونیک را خلق کنند.این اعضا و قسمت ها را 17 شرکت مهندسی بزرگ سازنده اعضای مصنوعی بدن در سراسر جهان تولید کرده اند و حالا این مرد یک میلیون دلاری می تواند راه برود،بایستد یا بنشیند.اما تعدادی از بخش های کلیدی در روبات نادیده گرفته شده که از آن میان می توان به دستگاه گوارش،کبد،پوست و مغز اشاره کرد.

رکس 1/85 سانتی متر قد دارد و چهره اش با الهام از قیافه برتولت میر، روانشناس و فیزیولوژیست 36 ساله دانشگاه زوریخ ساخته شده که بدون بازوی چپ متولد شد و از پرتزبیونیک استفاده می کند و مجری برنامه‌ی اخبار شبکه‌ی 4 بریتانیا هم است.مرد بیونیکی همچنین مجهز به قلبی است که با استفاده از پمپ الکترونیکی ضربان زده و خون مصنوعی را به گردش در می آورد.این خون درست مانند خون انسان حامل اکسیژن است.

 

 

عینک رکس تصاویر را به میکروچیپ درون رتینای چشم ارسال کرده تا اطلاعات برای کامپیوتر مغز ربات فرستاده شوند،لوز‌المعده‌ی مصنوعی که هورمون انسولین در آن به شکل ژل وجود دارد و هرگاه مقدار گلوکز زیاد باشد، نرم شده و به حالت مایع در می‌آید، کلیه‌ی مصنوعی که خودش را تنظیم می‌کند و قوزک پا که با استفاده از سیستم موتور و فنر، رفتار ماهیچه‌ی پشت ساق پای انسان و زردپی آشیل را تقلید می‌کند.

ریچارد واکر،مدیر شرکت Shadow Robot که رهبر ارشد این پروژه است می گوید این انسان بیونیک می تواند 60 تا 70 درصد عملکرد های انسان را اجراکند.

این روبات در حقیقت ماشینی واحد برای تقلید از انسان نیست؛بلکه نمایشگاهی نمادین یا مجموعه ای از آخرین فناوری های بشری برای ساخت اعضای مصنوعی بدن انسان است.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد -فیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*